Zarządzanie stresem i kontrolowanie emocji | Progress Project | Szkolenia Komunikacja

Terminy szkolenia


25-26 sierpień 2011r., Warszawa - Centrum Szkoleniowe - Progress Project


22-23 wrzesień 2011r., Katowice - Hotel Diament


20-21 październik 2011r., Poznań - Hotel Campanile


24-25 listopad 2011r., Wrocław - Hotel Campanile


8-9 grudzień 2011r., Zakopane - Hotel Grand Nosalowy Dwór ****


 


Cele szkolenia


Pierwszy dzień szkolenia jest poświęcony zarządzaniu stresem.


Ten dzień szkolenia pokaże Ci jak radzić sobie ze stresem, pomoże zrozumieć jakie są jego przyczyny. Trenerzy pokażą jak analizować i planować kontrolę stresu oraz zaznajomią Cię z technikami zarządzania nim.


Drugi dzień to trening kontroli emocji.


W tym dniu głównym celem jest nauka kontrolowania własnych emocji i emocji partnera interakcji. Dodatkowo zyskasz przydatne umiejętności takie jak: podwyższenie swobody intelektualnej i zdolności percepcyjnych w warunkach krytycznych, zwiększenie motywacji zawodowej i uzyskanie wglądu w obszarze deficytów własnej osobowości.


Wzmocnisz swoją odporność psychiczną i pewność siebie. Wykształcisz nowy, efektywny system kontroli konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych w stosunku do organizacji zawodowej. Poprzez pracę nad układem nerwowym, podwyższysz wydolność układu immunologicznego i pierwotną profilaktykę psychosomatyczną.


Szkolenie będzie prowadzone łącznie przez trzech trenerów.


 


Profil uczestnika


Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach.


 


Korzyści dla uczestników


Podczas wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą:



  •  rozpoznawania objawów stresu,

  •  reakcji na krytykę,

  •  bezstresowej komunikacji,

  •  przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu,

  •  sposobów zwalczania stresu,

  •  wpływu muzyki, sportu, odpoczynku na stres,

  •  innych sposobów zapobiegania stresowi.


Czas trwania


16 godzin dydaktycznych - 2 dni


 


Program szkolenia



Dzień I


1. Pojęcie "stresu" - pozytywne i negatywne następstwa jego występowania:


 czym jest stres?



  •  typowe objawy stresu - w jaki sposób szybko na nie reagować?

  •  w jaki sposób może wpływać na nasze myślenie i działanie?

  •  jakie zmiany wywołuje stres w zachowaniach?


2. Typowe źródła stresu:



  •  wewnętrzne źródła związane z typem osobowości,

  •  co to jest osobowość typu A?

  •  niska samoocena i jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości,

  •  sposoby radzenia sobie z krytyką,

  •  zewnętrzne źródła stresu,

  •  sytuacje stresogenne - analiza skali Holmesa określającej wielkość stresu,

  •  stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną,

  •  jak panować nad procesem komunikacji?

  •  trening "dopasowania" i "prowadzenia" w komunikacji,

  •  dlaczego inni nas stresują? - rozpoznawanie różnych typów osobowości, indywidualne wzorce myślenia,

  •  w jaki sposób zwalczać zjawisko "wypalenia" w pracy? - ćwiczenia motywacyjne.


3. Sposoby zwalczania zbyt dużego stresu:



  •  techniki relaksacyjne - ćwiczenia Dennisona i Cooka, trening Shultza, techniki Jacobsona, elementy treningu Chi - Kung,

  •  techniki umysłowe - trening wizualizacji, kotwiczenie pozytywnych emocji, "krąg doskonałości", "linia czasu",

  •  ćwiczenia i zabawy ruchowe - żonglowanie,

  •  jak stosować "szczepionkę antystresową".


4. Antystresowy styl życia, czyli jak kontrolować emocje i zapobiegać zbyt wysokiemu poziomowi stresu:



  •  asertywność - trening wybranych technik,

  •  kontakt z przyrodą,

  •  umiejętność formułowania celów,

  •  muzyka relaksująca,

  •  sport i wszelkie formy ruchu,

  •  odpowiednia dieta,

  •  aromaterapia,

  •  odpoczynek i sen,

  •  rozwijanie poczucia humoru,

  •  feedback - twórcza analiza niepowodzeń,

  •  zarządzanie czasem.


 


Dzień II


1. Runda wstępu:


2. Pomiar indywidualnych reakcji fizjologicznych:



  •  prowadzący dokonuje pomiaru tętna i ciśnienia tętniczego uczestników,

  •  prowadzący wykonuje Test Yekersa i diagnozuje stan pobudzenia współczulnego układu nerwowego.


3. Trening rytmu oddechowego i kontroli tętna wg metodyki SPECNAZU (radzieckie, militarne jednostki specjalne):



  •  moduł ekstremalny, będący zarówno ćwiczeniem jak i testem zdolności wywoływania rzadkoskurczu autosugestywnego (świadome spowalnianie tętna).


4. Trening MASEK wg metodyki MOSSADU (wywiad izraelski):



  •  uczestnicy wg mechanizmu warunkowania klasycznego, wykonują ćwiczenia mające na celu "zapisanie" reakcji zwolnienia tętna na sygnał twarzy rozmówcy,

  •  ćwiczenia wykonywane są przy wykorzystaniu muzyki Mozarta (optymalizacja tętna).


5. Trening kontroli emisji głosu i asyntonii mimicznej:



  •  uczestnicy doskonalą utrzymywanie naturalnej emisji głosu i kontroli mimiki w warunkach inicjowanego konfliktu.


6. Trening relaksacji neuromięśniowej:



  •  trening - rozgrzewka bokserska,

  •  masaże obręczy barkowej,

  •  ćwiczenia "na maskach", wiążące rytm oddechowy z rozluźnieniem pasa barkowego.


7. Testy:



  •  test pokerowy KGB,

  •  test psychopresji,

  •  testy opomiarowane bio - feedback,

  •  test animals - horror.


Bookmark and Share

Kto głosował na ten wpis


Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:



Wszystkich Online: 25
  • Ryan0t7v6rv6
  • Noah1q1y4fa5
  • Michael000a0aa0
  • Joseph627z5qw3
  • William627f7ye6
  • Logan161n0gl9
  • Joseph810b1uq8
  • Nathan3n7s4ah0
  • William0d6w8je3
  • John033q7uw0

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI