Społeczna odpowiedzialność biznesu jest coraz ważniejszym elementem budowania wizerunku organizacji. Często jednak działania dobroczynne firm budzą nieufność i podejrzenia. Angażując pracowników w wolontariat firma buduje postawy pracownicze i kulturę organizacji gwarantujące wiarygodność i rzetelność społecznych działań.
Celem warsztatów jest przygotowanie uczestników do opracowania, wdrożenia i wypromowania programów wolontariatu pracowniczego w swoich firmach oraz ich wykorzystanie w kształtowaniu kultury i wizerunku organizacji.
Warsztat w szczególności dedykowany jest:
- osobom odpowiedzialnym za komunikację wewnętrzną i/lub kulturę organizacji
- osobom odpowiedzialnym za branding i CSR
Podczas wprowadzającego wykładu uczestnicy zdobywają wiedzę na temat znaczenia wolontariatu dla zaangażowania pracowników i efektywności biznesowej organizacji. Prezentowane studia przypadków są inspiracją do przygotowania programów wolontariatu w swoich organizacjach. Dzięki ćwiczeniom uczestnicy rozwijają kompetencje wspierające przygotowanie, wdrożenie i prowadzenie działań społecznych w firmie. Praca indywidualna i w grupach umożliwia stworzenie zarysu działań wolontariackich w swoich firmach.
Tematyka warsztatów:
MODUŁ I: Wolontariat pracowniczy w Polsce i na świecie
Jak rozumiany i realizowany jest wolontariat pracowniczy?
Jakie są jego definicje i role?
Jakie znaczenie dla kultury firmy, komunikacji wewnętrznej, wizerunku i biznesu ma wolontariat?
Jakie regulacje prawne należy wziąć pod uwagę?
MODUŁ II: Wolontariat a pracownicy
Jak dostosować działalność społeczną firmy do rodzaju prowadzonego biznesu?
Jak powiązać wartości firmowe z wolontariatem?
W jaki sposób wprowadzić w firmie wolontariat pracowniczy?
Jak pozyskiwać pracowników do działań społecznych firmy?
Jak działania prospołeczne pracowników przełożyć na ich zaangażowanie w pracę?
MODUŁ III: Wolontariat a wizerunek
Jak wykorzystać wolontariat pracowniczy w budowaniu wizerunku firmy?
Jak współpracować z podmiotami zewnętrznymi na rzecz promowania wolontariatu pracowniczego?
Trenerzy:
Małgorzata Nowicka
Absolwentka studiów z zakresu Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Administracji Publicznej na Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Sulechowie oraz studiów podyplomowych z zakresu Doradztwa Zawodowego na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Praktyk w zakresie fundraisingu, zarządzania i wolontariatu związana z tymi obszarami od ponad dziesięciu lat. Była odpowiedzialna za wdrożenie projektów fundraisingowo-woluntarystycznych opartych o działania międzysektorowe. Przy programach partnerskich współpracowała m.in. z:
PriceWatherhouseCoopers, Energa, dr Eris, IKEA, Aryton, Biedronka, DHL, TVN, POLSAT, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Gdański Uniwersytet Medyczny, Narodowy Bank Polski.
Członek Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.
Współpracowała jako ekspert w Międzysektorowym Zespole ds. Europejskiego Roku Wolontariatu przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.
Karolina Dulnik
Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie i podyplomowych studiów Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim.
Praktyk zarządzania komunikacją i informacją z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Była odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej w Servisco, DHL, IKEA, DPD, także w integracji Servisco z Danzas i DHL. Prowadziła działania public relations w branżach TSL i nieruchomości oraz w kulturze.
Juror konkursów i prelegent spotkań branżowych (Internale, Konkurs Biuletnów Firmowych Agape, Tuba, Klub Strategów Marketingu, Epr, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości).
Wykładowca (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu, Łużycka Wyższa Szkoła Humanistyczna, Collegium Civitas, Akademia Górniczo-Hutnicza).
Od września 2009 roku zajmuje się doradztwem, szkoleniami, warsztatami i mentoringiem z zakresu komunikacji w organizacji. Jej wiedzy i doświadczeniu zaufali m.in.: TUV Rheinland, DSV, Softtutor, Tesco, Instytut Lotnictwa, Ipsen, Sygma Bank, Kraft Foods, BIK S.A., Tate&Lyle, Amica Wronki, Tramwaje Warszawskie, JTI Polska, Oriflame Poland, UPC, MAN Bus, Orange, PLAY, Koleje Mazowieckie, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Proseat, Dalkia, Polska Grupa Energetyczna S.A., Rhodia, KGHM, GBS Bank, General Electric.
Terminy 2013:
23-24 maja
30-31 lipca - wakacyjna promocja: -10% ceny!
16-17 grudnia
Szczegółowe informacje: AKW@dulnik.com.pl
Akademia Komunikacji Wewnętrznej DULNIK communico to cykl otwartych warsztatów doradczych, przygotowujących do kompleksowego zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji. Ich celem jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu realizacji działań komunikacyjnych w firmie.
Pozostałe warsztaty odbywające się w ramach Akademii Komunikacji Wewnętrznej:
Audyt Komunikacji Wewnętrznej
Strategia Komunikacji Wewnętrznej
Narzędzia Komunikacji Wewnętrznej
Biuletyn Firmowy
Intranet i Media Społecznościowe w Komunikacji Wewnętrznej
Storytelling i Kształtowanie Kultury Organizacji
Kompetencje Komunikacyjne a Autorytet Menedżera
Komunikator jako Nieformalny Lider Opinii
Komunikacja Wewnętrzna w Kryzysie i Zmianach
Uczestnictwo w warsztatach Akademii Komunikacji Wewnętrznej jest równoznaczne z zaproszeniem do przystąpienia do Klubu Komunikacji Wewnętrznej.
Komunikacja wewnętrzna, wolontariat pracowniczy, kultura organizacji, CSR, branding, wizerunek