Dobór narzędzi jest jednym z czynników, od których zależy efektywność komunikacji wewnętrznej. Od słów i sformułowań zależą odbiór i interpretacja przekazu, a także wizerunek adresata. Na realizację zamierzonego celu (doinformowanie, zbudowanie zaangażowania lub zmianę postaw) ma wpływ dobór narzędzi komunikacji, ich wdrożenie i wykorzystanie oraz używane określenia i sformułowania.
Celem warsztatów jest wypracowanie optymalnego mixu narzędzi komunikacji wewnętrznej oraz zgłębienie znaczenia słów i sformułowań podnoszących efektywność komunikacji.
Warsztat w szczególności dedykowany jest:
- osobom odpowiedzialnym za komunikację wewnętrzną
- osobom odpowiedzialnym za przepływ informacji i wiedzy w firmie
- osobom zarządzającym poszczególnymi narzędziami komunikacji wewnętrznej
- osobom odpowiedzialnym za budowanie pożądanych postaw pracowniczych (CSR, branding)
- osobom odpowiedzialnym za realizację strategii biznesowej firmy
- osobom odpowiedzialnym za wprowadzenie zmian w organizacji
- osobom odpowiedzialnym za prowadzenie strategicznych projektów w organizacji
Podczas moderowanych dyskusji i w oparciu o studia przypadków identyfikujemy najczęściej występujące błędy w doborze i zarządzaniu narzędziami komunikacji wewnętrznej. Poprzedzone analizą poszczególnych narzędzi ćwiczenia pozwalają każdemu uczestnikowi dobrać i zaplanować optymalne narzędzia oraz sposoby wdrożenia tak, aby realizowały postawione przed komunikacją cele. Efektem każdego z modułów są kolejne elementy mixu narzędzi komunikacji. Ćwiczenia i studia przypadków odkryją niuanse językowe, które decydują o wydźwięku i odbiorze wypowiedzi.
Tematyka warsztatów:
MODUŁ I: Sposoby komunikowania się a jego efektywność
Jakie konsekwencje ma dla organizacji nieodpowiedni dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej?
Jakie znaczenie ma wybór narzędzia komunikacji wewnętrznej dla osiągnięcia zamierzonego celu komunikacji?
Jaka jest siła i znaczenie poszczególnych narzędzi w przekazywaniu różnego rodzaju informacji?
Czym kierować się przy wyborze narzędzi komunikacji?
MODUŁ II: Narzędzia drukowane
Dla jakiego rodzaju działań narzędzia drukowane są wiodącymi, a dla jakiego wspierającymi?
Co ma znaczenie dla popularności danego narzędzia?
Jak dobrać narzędzia drukowane do mixu komunikacyjnego?
Co decyduje o jakości tekstu?
Co i jak wpływa na jego wydźwięk?
Na co zwrócić uwagę przy redagowaniu krótkich i długich form tekstowych?
Jak je redagować, by spełniały swoje role?
MODUŁ III: Narzędzia elektroniczne
Dla jakiego rodzaju działań narzędzia elektroniczne są wiodącymi, a dla jakiego wspierającymi?
Co ma znaczenie dla popularności danego narzędzia?
Jak dobrać narzędzia elektroniczne do mixu komunikacyjnego?
Co decyduje o atrakcyjności medium elektronicznego?
Co i jak wpływa na jego wydźwięk?
Na co zwrócić uwagę korzystając z mediów elektronicznych?
Jak nimi zarządzać, by spełniały swoje role?
MODUŁ IV: Komunikacja bezpośrednia
Dla jakiego rodzaju działań komunikacja bezpośrednia jest wiodącą, a dla jakiego wspierającą?
Jak komunikator może wesprzeć osoby, które komunikują się ze sobą bezpośrednio?
Jakie słowa i sformułowania zbliżają i oddalają ludzi od siebie?
MODUŁ V: Narzędzia marketingowe
W jaki sposób narzędzia marketingowe mogą wspierać i uatrakcyjniać komunikację wewnętrzną?
Jak nie zagłuszyć głównego przekazu gadżetami?
MODUŁ VI: Optymalny mix komunikacyjny
Jaki mix narzędzi komunikacji wewnętrznej jest optymalny w twojej firmie?
Kto i jak powinien i może wspierać jego wdrożenie i realizację?
MODUŁ VII: Zagadnienia prawne
Jakie regulacje prawne odnoszą się do komunikacji wewnętrznej?
Trener: Karolina Dulnik
Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie
i podyplomowych studiów Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim.
Praktyk zarządzania komunikacją i informacją z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Była odpowiedzialna
za przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej w Servisco, DHL, IKEA, DPD, także w integracji Servisco z Danzas i DHL. Prowadziła działania public relations w branżach TSL i nieruchomości oraz w kulturze.
Juror konkursów i prelegent spotkań branżowych (Internale, Konkurs Biuletnów Firmowych Agape, Tuba,
Klub Strategów Marketingu, Epr, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości).
Wykładowca (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu, Łużycka Wyższa Szkoła Humanistyczna, Collegium Civitas, Akademia Górniczo-Hutnicza).
Od września 2009 roku zajmuje się doradztwem, szkoleniami, warsztatami i mentoringiem z zakresu komunikacji w organizacji. Jej wiedzy i doświadczeniu zaufali m.in.: TUV Rheinland, DSV, Softtutor, Tesco, Instytut Lotnictwa, Ipsen, Sygma Bank, Kraft Foods, BIK S.A., Tate&Lyle, Amica Wronki, Tramwaje Warszawskie, JTI Polska, Oriflame Poland, UPC, MAN Bus, Orange, PLAY, Koleje Mazowieckie, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Proseat, Dalkia, Polska Grupa Energetyczna S.A., Rhodia, KGHM, GBS Bank, General Electric.
Terminy 2013:
25-26 kwietnia
20-21 sierpnia - wakacyjna promocja: -10% ceny!
17-18 października
Szczegółowe informacje: AKW@dulnik.com.pl
Akademia Komunikacji Wewnętrznej DULNIK communico to cykl otwartych warsztatów doradczych, przygotowujących do kompleksowego zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji. Ich celem jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu realizacji działań komunikacyjnych w firmie.
Pozostałe warsztaty odbywające się w ramach Akademii Komunikacji Wewnętrznej:
Audyt Komunikacji Wewnętrznej
Strategia Komunikacji Wewnętrznej
Biuletyn Firmowy
Intranet i Media Społecznościowe w Komunikacji Wewnętrznej
Wolontariat Pracowniczy w Kształtowaniu Kultury i Wizerunku
Storytelling i Kształtowanie Kultury Organizacji
Kompetencje Komunikacyjne a Autorytet Menedżera
Komunikator jako Nieformalny Lider Opinii
Komunikacja Wewnętrzna w Kryzysie i Zmianach
Uczestnictwo w warsztatach Akademii Komunikacji Wewnętrznej jest równoznaczne z zaproszeniem do przystąpienia do Klubu Komunikacji Wewnętrznej.