Zarządzanie opiera się na czterech podstawowych funkcjach: planowaniu, delegowaniu, motywowaniu i kontrolowaniu. Menedżer z jednej strony im podlega, z drugiej je sprawuje. Pełni także kluczową rolę w krzewieniu kultury organizacyjnej i wartości firmowych. Dodatkowym wyzwaniem dla przełożonego jest przekazywanie pracownikom trudnych informacji. Kompetencje komunikacyjne w dużej mierze decydują o tym, czy menedżer stanie się autorytetem dla swoich pracowników, przełożonych i pozostałych menedżerów.
Celem warsztatów jest rozwój kompetencji komunikacyjnych menedżera, budujących jego autorytet wśród podwładnych, przełożonych i współpracowników, wspierających kształtowanie pożądanej kultury organizacyjnej i komunikowanie zmian.
Warsztat w szczególności dedykowany jest:
- osobom na stanowiskach kierowniczych
- osobom kierującym zespołami
- osobom odpowiedzialnym za kluczowe projekty w firmie
- osobom po awansach wewnątrz firmy
Wiodącą metodą warsztatów są ćwiczenia indywidualne i zespołowe. Podczas odgrywania ról w scenkach wzorowanych na rzeczywistych sytuacjach, menedżerowie mają okazję do poznania swojego stylu komunikowania się, jego wpływu na relacje zawodowe oraz możliwość jego weryfikacji pod kątem wyznaczonych sobie celów, sytuacji w firmie i pożądanego wizerunku. Moderowane dyskusje pozwalają na wyciągnięcie wniosków, a elementy wykładu podsuną sposoby na usprawnienie komunikacji menedżerskiej.
Tematyka warsztatów:
MODUŁ I: Komunikacja jako po(d)stawa
Jakie mechanizmy rządzą postrzeganiem?
Jakie role występują w zespołach i grupach?
Jakie są prawidła efektywnej komunikacji?
MODUŁ II: Autorytet podwładnego
Jak być autorytetem dla swojego przełożonego?
Jak rozmawiać z przełożonym na trudne tematy?
Jaka komunikacja sprzyja budowaniu relacji z przełożonym?
MODUŁ III: Autorytet przełożonego
Jak się komunikować, by efektywnie pełnić rolę menedżera?
Jak budować autorytet i zaangażowanie pracowników?
Jak rozmawiać na trudne tematy?
Jak zachować granicę między menedżerem a pracownikiem nie stawiając murów między nimi?
MODUŁ IV: Autorytet współpracownika
Jak budować relacje z innymi menedżerami?
Jak uchronić relacje w sytuacjach konfliktowych?
Jak budować autorytet będąc członkiem zespołu?
Jak wspierać współpracę międzydziałową?
MODUŁ V: Krzewienie kultury organizacyjnej i wartości firmowych
Jaki wpływ na postawy pracowników ma postawa menedżera?
Jak wspierać pracowników w realizacji ich zadań zgodnie z wartościami firmowymi?
Jak budować postawy pracowników wspierające kulturę organizacyjną firmy?
MODUŁ VI: Przekazywanie trudnych i niepopularnych informacji
Jak wykorzystać kompetencje komunikacyjne w przekazywaniu trudnych informacji?
Jak zarządzać relacją z pracownikiem, z zespołem i w zespole w trudnych sytuacjach?
Trener: Karolina Dulnik
Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie i podyplomowych studiów Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim.
Praktyk zarządzania komunikacją i informacją z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Była odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej w Servisco, DHL, IKEA, DPD, także w integracji Servisco z Danzas i DHL. Prowadziła działania public relations w branżach TSL i nieruchomości oraz w kulturze.
Juror konkursów i prelegent spotkań branżowych (Internale, Konkurs Biuletnów Firmowych Agape, Tuba, Klub Strategów Marketingu, Epr, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości).
Wykładowca (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu, Łużycka Wyższa Szkoła Humanistyczna, Collegium Civitas, Akademia Górniczo-Hutnicza).
Od września 2009 roku zajmuje się doradztwem, szkoleniami, warsztatami i mentoringiem z zakresu komunikacji w organizacji. Jej wiedzy i doświadczeniu zaufali m.in.: TUV Rheinland, DSV, Softtutor, Tesco, Instytut Lotnictwa, Ipsen, Sygma Bank, Kraft Foods, BIK S.A., Tate&Lyle, Amica Wronki, Tramwaje Warszawskie, JTI Polska, Oriflame Poland, UPC, MAN Bus, Orange, PLAY, Koleje Mazowieckie, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Proseat, Dalkia, Polska Grupa Energetyczna S.A., Rhodia, KGHM, GBS Bank, General Electric.
Terminy 2013:
13-14 czerwca - wakacyjna promocja: -10% ceny!
26-28 września
21-22 listopada
Szczegółowe informacje: AKW@dulnik.com.pl
Akademia Komunikacji Wewnętrznej DULNIK communico to cykl otwartych warsztatów doradczych, przygotowujących do kompleksowego zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji. Ich celem jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu realizacji działań komunikacyjnych w firmie.
Pozostałe warsztaty odbywające się w ramach Akademii Komunikacji Wewnętrznej:
Audyt Komunikacji Wewnętrznej
Strategia Komunikacji Wewnętrznej
Narzędzia Komunikacji Wewnętrznej
Biuletyn Firmowy
Intranet i Media Społecznościowe w Komunikacji Wewnętrznej
Wolontariat Pracowniczy w Kształtowaniu Kultury i Wizerunku
Storytelling i Kształtowanie Kultury Organizacji
Komunikator jako Nieformalny Lider Opinii
Komunikacja Wewnętrzna w Kryzysie i Zmianach
Uczestnictwo w warsztatach Akademii Komunikacji Wewnętrznej jest równoznaczne z zaproszeniem do przystąpienia do Klubu Komunikacji Wewnętrznej.