Artykuły | Page 8 | Opublikowane | Szkolenia Komunikacja

Komunikacja niewerbalna - mimika twarzy

Dodany do Artykuły przez agu_87 2545 dni temu (Artykuł)

Mimika twarzy i kontakt wzrokowy Twarz jest najbardziej ekspresyjną częścią ciała - odzwierciedla szybko zmieniające się nastroje, reakcje na wypowiedzi i zachowania rozmówcy. Wyraża przede wszystkim uczucia i emocje. Niektóre obszary twarzy są bardziej ekspresyjne niż inne. Bardzo wymowne są okolice brwi: • całkowicie podniesione wyrażają niedowierzanie, • podniesione do połowy - zdziwienie, • stan normalny - bez komentarza, • do połowy obniżone - zakłopotanie, • całkowicie obniżone - złość. Podobną siłę ekspresji ma okolica ust. Zmiana położenia kącików ust wyraża stany od zadowolenia - podniesione, do przygnębienia - opuszczone. Zmiana w zakresie mimiki podlega w dużej mierze świadomej kontroli. Poprzez kontrolowanie i panowanie nad mięśniami twarzy, ukrywamy niestosowne lub nieakceptowane przez otoczeni


Bookmark and Share

Bodźce podprogowe w komunikacji

Dodany do Artykuły przez Piter 2547 dni temu (Artykuł)
Zdolność rozpoznawania twarzy jest niezwykle ważną umiejętnością w życiu społecznym: umożliwia wzajemną identyfikację i służy jako podstawowe narzędzie w komunikacji interpersonalnej nie tylko u ludzi, ale również innych gatunków, np. owiec czy makaków. Percepcja twarzy jest procesem bardzo złożonym, przebiegającym zarówno na poziomie świadomym jak i nieświadomym. Jej przebieg można podzielić na kilka etapów:

  1. Detekcja twarzy - "ten bodziec jest twarzą". Detektor twarzy u ludzi jest niezwykle czuły, co sprawia, że czasem dostrzegamy twarze np. we wzorze na dywanie czy w kształcie chmury.

  2. Rozpoznanie wyrazu twarzy - bardzo ważny etap umożliwiający nam stwierdzenie, czy oznacza ona dla nas zagrożenie (czy nie wyraża np. strachu lub wrogości)

  3. Określenie, czy jest to twarz znajoma czy nieznajoma?

  4. Kategoryzacja - czy to twarz kolegi z wydziału czy aktora z telewizji?

  5. Identyfikacj
Bookmark and Share

Wierzyć czy nie wierzyć czyli o kłamstwie języka ciała


Często zadawanym pytaniem jest pytanie o to, czy język ciała kłamie i czy można na niego świadomie wpływać. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Oczywiście, jeśli weźmiemy pod uwagę gesty, to możemy się ich nauczyć, przetrenować i w sposób kontrolowany stosować. Takich treningów jest bardzo wiele. Ludzie uczą się, jak świadomie wykorzystywać odległości, gesty dłoni, mimikę po to, by budować dobrą atmosferę. Gorzej już z tymi elementami języka ciała, które nie poddają się świadomej kontroli, jak choćby zwężanie się i rozszerzanie źrenic pod wpływem emocji. Wprawny obserwator ze zmiany średnicy źrenicy rozmówcy potrafi odczytać, czy ten darzy go sympatią i to co mówi wzbudza jego zainteresowanie czy wręcz przeciwnie. Mechanizm regulowany jest przez autonomiczny układ nerwowy i jako taki trudny jest do modyfikacji.


Są osoby, które „poc

Bookmark and Share

Komunikacja pozawerbalna czyli dlaczego drapiemy się w głowę


Wspomniałam już we wcześniejszej części poświęconej komunikacji werbalnej o trudnej do ustalenia relacji między komunikacją werbalną i niewerbalną. Mam na myśli oczywiście udział jednej i drugiej w całym procesie komunikowania się. Niezależnie od tego, czy przyjmie się wariant minimalistyczny, według którego komunikacja niewerbalna stanowi tylko niewielki ułamek w procesie komunikacji a gros treści pochodzi z komunikacji werbalnej, czy przeciwnie, przyzna się komunikacji niewerbalnej przeważający wpływ na przekaz — warto przyjrzeć się jej uważniej.


Problemy z oceną wpływu języka ciała na całokształt komunikowania się i interakcji wiążą się przede wszystkim z trudnościami w prowadzeniu badań w tej dziedzinie. Bardzo trudno uzyskać jednoznaczne wyniki i formułować wnioski. Nie ulega jednak wątpliwości, że mimika, pantomimika, relacje przestrzenne oraz pozawerbalne aspek

Bookmark and Share

Potęga komunikacji niewerbalnej

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2548 dni temu (Artykuł)

Potęga komunikacji niewerbalnej


Komunikujemy się przez cały czas. Nawet jeśli siedzimy w milczeniu, także w pewien sposób porozumiewamy się z tymi, którzy znajdują się obok nas.

Sposób, w jaki się poruszamy, to sygnał dla innych. Sposób uśmiechania się, siadania itp. stanowi dla otaczających nas ludzi konkretną wiadomość. Nie istnieje coś takiego jak „brak komunikacji”.

Gdy ktoś mówi: „Nie rozmawiam już z tobą!” – nadaje komunikat. Przesyłaną wiadomością jest gniew lub inne negatywne emocje. Ten ktoś mógł pomyśleć, że przestał się komunikować, podczas gdy w rzeczywistości nadal to robi, i to bardzo „głośno”! Już nie werbalnie, rzecz jasna, i właśnie o tym pomówimy w niniejszym rozdziale.

Co ciekawe, komunikacja niewerbalna jest od dw&oac

Bookmark and Share

Jak być dobrym słuchaczem? Aktywne słuchanie.

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2553 dni temu (Artykuł)

Jest taka skuteczna umiejętność zjednywania sobie ludzi… Powoduje, że stajemy się lubiani. Doskonale polepsza nasze relacje z innymi. Po­głębia wszelkie związki miłości i przyjaźni. Stanowi też najlepszą formę pomagania drugiej osobie… Czy wiesz już, o czym mówię? Tak. Tą umiejętnością jest słuchanie. Aktywne słuchanie.


Pełni ono bardzo ważne funkcje w relacjach międzyludzkich:




  1. Słuchając, pozwalamy naszemu rozmówcy poczuć naszą akceptację i chęć zrozumienia go.




  2. Aktywne słuchanie prowokuje drugą osobę do mówienia. Pozwala jej mówić o tym, co czuje, jak widzi problem, jak daną sytuację przeżywa.




  3. Właściwe słuchanie umożliwia mówiącemu samodzielne odszukanie rozwiązania.




  4. Aktywne słuchanie zapobiega przedwczesnemu wyciąganiu wni

Bookmark and Share

Najpopularniejszym narzędziem komunikacji wewnętrznej "dół-góra" są badania opinii pracowników. Badania takie mają na celu poznanie: poglądów pracowników odnośnie różnych obszarów funkcjonowania firmy, ich zadowolenia z pracy, czynników związanych z retencją, opinii odnośnie awansów, atmosfery, sposobu zarządzania firmą, satysfakcji z wynagrodzenia i wielu innych zagadnień. 


Bookmark and Share

Bariery komunikacyjne

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2567 dni temu (Artykuł)

Bariery komunikacyjne


Bariery komunikacyjne to wszystko to, co zakłóca efektywne porozumienie pomiędzy nadawcą a odbiorcą komunikatu. Mogą wynikać zarówno z błędów popełnionych przez jedną jak i drugą stronę w komunikacji.


 


Bookmark and Share

Rozdrażnienie jakie niekiedy czujemy słuchając monologu wygłaszanego przez prezentera telewizyjnego oferującego produkt konkretnej firmy lub gdy słuchamy przemówienia polityków w którejś ze stacji nadającej wiadomości z kraju nie jest uczuciem przypadkowym. Tak samo rzecz ma się z uczuciem dziwnego komfortu i relaksu podczas miłej i odprężającej rozmowy z bliską osobą, lub osobą dopiero co poznaną z którą, pomimo krótkiego czasu znajomości, potrafimy się bez przeszkód porozumieć. Sposób użycia języka i znajdujących się w jego obrębie konstrukcji językowych przekłada się na wywierane u słuchacza odczucie. Od kompetencji językowych mówiącego więc zależy to, czy chcemy go słuchać (a jednocześnie, czy wywiera na nas określony wpływ), czy przeciwnie, odwracamy naszą uwagę od merytorycznej zawartości przekazu. Sprawność komunikacyjna i jakość przekazywanych informacji ma więc znaczenie w przypadku efektywnej sprzedaży


Bookmark and Share

To co widzisz wpływa na to co słyszysz

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2585 dni temu (Artykuł)

Widok osoby, z którą rozmawiamy ułatwia nam zrozumienie jej wypowiedzi aż sześciokrotnie - zaobserwowali naukowcy z USA. Wyniki badań opublikowano na łamach pisma "PLoS ONE".


Zrozumienie wypowiedzi przyjaciela podczas głośnego przyjęcia jest trudne, dopóki nie zobaczymy jego twarzy. "Nasz mózg wykorzystuje obraz twarzy i ruchy ust naszego rozmówcy, w ten sposób pomaga nam zinterpretować to co słyszymy. Taka pomoc jest szczególnie istotna podczas rozmowy w głośnym miejscu" - tłumaczy doktor Wei Ji Ma z Baylor College of Medicine w Houston, główny autor badań.


"Większość ludzi z prawidłowym słuchem czyta z ruchu warg bardzo dobrze, często nawet o tym nie wiedząc" - przekonuje doktor Ma. "Przy podwyższonym poziomie hałasu czytanie z ruchu warg zwiększa zrozumienie słów o 10 do 60 procent" - tłumaczy naukowiec.


Chociaż dodaje, że przeprowadzone przez jego zespół badania wykazały, że żeby c

Bookmark and Share
Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:


Sortuj Wpisy

Wszystkich Online: 830
  • Gisselle4825euj7
  • William1122asi3
  • Ryan2848lbo1
  • Noah1726fkc1
  • Michael0111aqg2
  • Jayden9099vnd1
  • David8x4h7qm9
  • William2j1e9zc8
  • Logan2e0d8zd8
  • Aiden6z6y1oz3

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI